Zdrowy i zadbany wygląd w znaczący sposób wpływają na naszą urodę oraz stan umysłu.

Na samym wstępie trzeba podkreślić, że na nasze zdrowie ma wpływ nie tylko sprawność fizyczna, ale również harmonia emocjonalna. Bycie zdrowym to więc osiągnięcie równowagi psycho - fizycznej i utrzymanie jest na właściwym poziomie przez całe nasze życie. Osiągnięcie takiej równowagi na dłuższy okres czas nie jest jednak łatwe, gdyż wiele czynników może wpłynąć na zachwianie symbiozy zachodzącej „na styku” zdrowia fizycznego i psychicznego. 

Dieta, wysiłek fizyczny, i „używki”, a nasze zdrowie fizyczne. 

Nasz tryb życia ma duży wpływ na stan naszego zdrowia. Większość z nas zdaje sobie sprawę, że odpowiednia dieta, regularny wysiłek fizyczny oraz zminimalizowanie przyjmowania używek (papierosy, kawa itd.) już po kilku dniach sprawi, że nasz organizm będzie zdrowszy, a co za tym idzie, nasz stan zdrowia znacząco się poprawi. 

Pierwsze efekty jednak nie zawsze są widoczne i odczuwalne po kilku dniach. Odstawiając papierosy należy liczyć się z faktem, że przez kilka pierwszych tygodni nie będziemy się czuć najlepiej. Nasz organizm będzie się odtruwał, a my będziemy razem z nim musieli znosić „uroki” odstawienia nikotyny. (O tym, jak rzucić palenie już niebawem w naszym dziale „Zdrowie i Uroda”). 

Głównymi zaleceniami dietetyków będą z całą pewnością rady dotyczące zrzucenia kilku zbędnych kilogramów oraz skazówki odnoszące się do zwiększenia spożywania warzyw i owoców nawet do pięciu razy dziennie. Pamiętajcie jednak, że nie wszystkie warzywa sprawią, że będziemy zdrowsi. Ziemniaków na pewno nie należy jeść pięć razy dziennie mimo iż są warzywami. Dwa obiady z kartoflami w tygodniu w zupełności wystarczą, zdrową alternatywą może być ryż. Ćwiczenia fizyczne mają bardzo duży wpływ na naszą sprawność fizyczną a co za tym idzie, na nasze zdrowie. Kilkominutowe ćwiczenia w domu (skłony, pompki i przysiady) w znaczący sposób przyczyniają się do lepszego krążenia krwi, dotlenienia i poprawy sprawności fizycznej. Warto również pobiegać kilka razy w tygodni. Taki marszo - trucht można zacząć od kilku minut, by po niespełna miesiącu biegać już przez 10 – 15 minut. Pamiętaj, że początki zawsze są trudne, ponieważ wszystko jest trudne dopóki nie stanie się łatwe. 

Prozac, depresja i zdrowie psychiczne 

W starożytności nikt nie wiedział, że depresja jest chorobą. Znawcy używali alternatywnego słowa: melancholia, które oznaczało stany niewytłumaczalnego smutku i bezradności. Współczesna psychiatria jednak jasno precyzuje termin „depresja” oraz rozróżnia jego podstawowe typy. Depresja jest więc chorobą wywołaną trudną sytuacją, zdarzeniem lub przeżyciem. Jej przyczyną może być: utrata pracy, zawalenie egzaminu podczas sesji studenckiej lub niemożność opłacenia raty. Bardzo często zdarza się że przez splot wielu zdarzeń, osoba która radziła sobie bardzo dobrze w swoim życiu, przez silny stres popada w bardzo silną depresję. Istnieje wiele rodzajów depresji oraz przyczyn, które ją wywołują. Depresja sezonowa może być wywołana pochmurną pogodą, czy nawet przeziębieniem.

 

Innym rodzajem depresji, może być depresja sytuacyjna. Wywołana jest zazwyczaj traumatycznymi przeżyciami tj. utrata bliskiej osoby, zwolnienie z pracy, przeprowadza do miasta gdzie nie mamy żadnych przyjaciół. Bardzo często klasyfikuje się również depresje w dwóch innych kategoriach, mianowicie depresja jednobiegunową oraz dwubiegunową. Depresja jednobiegunowa wywołana jest danym czynnikiem, który sprawia, że osoba doświadczająca depresji, zwykle przez kilka lub nawet kilkanaście lat ma obniżoną zdolność odczuwania radości oraz oraz trwale doświadcza negatywne uczucia psychiczne. Depresję dwubiegunową (psychoza maniakalno – depresyjna) jak sama nazwa wskazuje, charakteryzuje się wahaniami nastroju jak, tak samo jak fluktuacje zachodzące na giełdzie. Raz osoba chorująca na tą przypadłość ma stany uniesienia i wielkiego zadowolenia, a za drugim razem obniżenie ogólnego samopoczucia do bardzo niskiego poziomu. Stany te zachodzą naprzemiennie. Najważniejsze, że współczesna medycyna dysponuje lekami, które pomagają chorym osobą oswoić się z chorobą, a nawet ją wyleczyć.

Prozac - „cukierek szczęścia”

Prozac w leczeniu stanów depresyjnych zyskał niemal miano legendy. Z badań przeprowadzonych przez psychiatrów wynikało, że lek ten nie dość, że pomagał ludziom skutecznie pożegnać się z chorobą, to również w wielu innych przypadkach sprawiał, że po terapii tym lekiem pacjenci czuli się o wiele lepiej niż nawet przed samą chorobą. Podstawowymi zaletami prozaku jest to, że skutecznie zwalcza depresję, sprzyja wzrostowi poczucia własnej wartości oraz jest bardzo skuteczny podczas walki z bulimią. Nie jest więc lekiem tylko na depresję, ale potrafi również działać „cuda” w dietetyce. 

Uroda jako świadectwo naszego zdrowia 

Mowa ciała osoby zdrowej w znaczącym stopniu różni się od mowy ciała osoby chorej, o tym chyba wszyscy wiedzą. Nie zawsze jednak zdrowy i zadbany wygląd jest oznaką kwitnącego objawu zdrowia. Opalanie się na solarium by mieć brązowy kolor skóry, czy ograniczanie spożywania niezbędnych pokarmów tylko po to by mieć idealną sylwetkę wcale nie musi oznaczać, że jesteśmy zdrowi. Na naszą urodę mamy tylko częściowy wpływ. Można dbać o swoje ciało regularnie ćwicząc i dobrze się odżywiając. Niezbędna jest również odpowiednia ilość snu – waha się ona w granicach 7 do 9 godzin. Unikanie sytuacji stresowych i bycie szczęśliwym w dużym stopniu przyczyni się do tego, że będziemy wyglądali o wiele zdrowiej niż w przypadku, gdy będziemy nieszczęśliwi i zmęczeni. Ponadto musimy wiedzieć, ze duży wpływ na naszą urodę mają nasi rodzice. To ostatecznie po nich dziedziczymy wszystkie geny (DNA - kwas dezoksyrybonukleinowy) i to od nich zależy jak będziemy wyglądać.


Zapraszamy do polubienia i aktywności na Naszym funpage'u: Komunikacja Niewerbalna