Wywiad z trenerką personalną i motywacyjną kobiet - Eweliną Jakubiak

 

Jaki wpływ na nasze zdrowie ma regularny wysiłek fizyczny np.:
fitness, czy ćwiczenia na siłowni?

Regularny wysiłek fizyczny wpływa na dwie bardzo ważne sprawy: Pierwsza to zapobiega chorobom czyli jeśli odpowiednio wcześnie zadbamy o to aby regularnie uprawiać sport tym większe prawdopodobieństwo tego, że długo będziemy cieszyć się zdrowiem. Natomiast drugą istotną rzeczą jest to, że jeśli już zdiagnozowano chorobę to odpowiedni , regularny wysiłek fizyczny może doprowadzić nawet do całkowitego jej wyleczenia.

Jest wiele chorób wynikających z otyłości i bardzo często właśnie  wtedy podejmowany jest regularny wysiłek fizyczny ale tylko wtedy, jeśli będziemy wystarczająco wytrwali i konsekwentni w naszych treningach to oprócz pozbycia się nadwagi, możemy również pozbyć się niektórych chorób niemal całkowicie. Tak jak np. nadciśnienia tętniczego, ponieważ wysiłek fizyczny wpływa na cały układ krążenia  i tym samym stosuje się go w profilaktyce chorób  sercowo-naczyniowych oraz w profilaktyce cukrzycy typu B. Nie bez znaczenia jest również układ kostny gdyż regularny wysiłek fizyczny zapobiega osteoporozie ponieważ zwiększa gęstość kości.  Odpowiednie treningi wpływają również na stawy, które przy otyłości są mocno przeciążone i zaczynają dawać o sobie znać ale nie tylko u osób otyłych. Bardzo często osoby szczupłe skarżą się na problemy ze stawami a to z tego względu iż nie posiadają odpowiedniego umięśnienia, które wpływa na prawidłową postawę ciała  czyli mięśni pleców, brzucha, pośladków  i ud.

Czy ćwiczenia fizyczne wpływają na lepsze samopoczucie psychiczne?


Tak, zdecydowanie mają wpływ. Przede wszystkim w dzisiejszym zabieganym świecie jeżeli tylko możemy pozwolić sobie na chociażby na trzy godziny w tygodniu sportu, to tak naprawdę te trzy godziny na przełomie kilku lat mogą zaważyć o naszym zdrowiu a nawet życiu. Ponieważ dla wielu osób będą to jedyne 3 godziny w tygodniu od stresowania się, bez uporczywych myśli o pracy o tym co się powinno zrobić a co się nie zrobiło o obowiązkach i itp. Czyli jednym słowem  bez nerwów. Do tego dochodzi zadowolenie z siebie że coś dobrego dla siebie robimy i oczywiście jesteśmy zadowoleni z pojawiających się efektów naszej pracy, więc podnosi się poczucie własnej wartości. Nie bez znaczenia jest również to, ze podczas ćwiczeń uwalniają się endorfiny dzięki czemu po prostu zaczynamy czuć się szczęśliwsi.

Czy przy regularnych ćwiczeniach fizycznych musimy stosować określoną dietę?


To zależy przede wszystkim od tego jakie efekty chcemy uzyskać. Na pewno należy zwrócić uwagę na to, że jeśli podejmujemy wysiłek fizyczny to zwiększa się zapotrzebowanie energetyczne, które należałoby uzupełnić odpowiednią dietą. Zazwyczaj jest tak, że jedno pociąga drugie czyli jeśli ktoś zaczyna uprawiać sport to również dąży do zmiany nawyków żywieniowych na te zdrowsze.

Czy uprawiając sport bądź trenując będziemy wyglądać na osoby
witalniejsze i zdrowsze?

Oczywiście.
Uprawiając sport już po około 2, 3 tygodniach powinniśmy poczuć więcej energii ponieważ poprawi się kondycja jak również będziemy wyglądać o wiele korzystniej ze względu na wzmocnienie mięśni odpowiadających za prawidłową postawę ciała  a do tego dojdzie aspekt psychologiczny, że robimy coś korzystnego dla siebie w związku z czym w stosunkowo nie długim czasie osiągamy całkowitą poprawę naszej „aury”.

Dlaczego warto rzucić palenie i ograniczyć spożywanie alkoholu?


W moim rozumieniu po to aby cieszyć się zdrowiem i w pełni móc korzystać z życia przez długie lata.
Niestety jeszcze wiele osób musi  zdrowie stracić aby dopiero móc je docenić to jednak na szczęście trend ten zmienia się i coraz więcej osób promuje zdrowy, aktywny tryb życia podnosząc tym samym świadomość społeczeństwa.

Dlaczego warto mieć własnego trenera personalnego?


Przede wszystkim trener posiada odpowiednią wiedzę jak również doświadczenie.
Trener zapozna się z daną sylwetką klienta i będzie wiedział nad czym i w jaki sposób trzeba popracować aby w jak najszybszym czasie klient mógł osiągnąć odpowiednie efekty. Trener  rozłoży treningi na cykle i będzie mierzył rezultaty wzwiązku z czym automatycznie u klienta nie będzie spadków motywacyjnych. Tutaj należy zaznaczyć, że zazwyczaj jeśli podejmuje się samemu wysiłek fizyczny to najczęściej wyszukuje się tych modnych metod, takiego sportu, który teraz jest  na topie jednak ja przestrzegam przed tego typu praktykami. Bo nie posiadając odpowiedniej wiedzy w tym temacie a idąc ślepo na zasadzie inni to robią to i ja mogę narażamy mocno swoje zdrowie. Co oczywiście raczej nie będzie miało swoich konsekwencji z dnia na dzień ale na przełomie kilku lat już te konsekwencje mogą być ogromne.

 


Wywiad z trenerką personalną i motywacyjną kobiet - Eweliną Jakubiak, przeprowadził Roland Drmla

www.ewelina-jakubiak.pl

www.chudnijztrenerem-program.pl